torstai 13. helmikuuta 2014

Valhettako vain?

Viime aikojen tapahtumat ovat saaneet minut pohtimaan suhdettamme. Sainko  ihan oikeasti olla E:n elämässä läsnä, vai kuvittelinko vain. Kysyin, että kuinka paljon hän on valehdellut minulle ja hän sanoi, että ei niin kovin paljoa valehdellut, mutta hän on jättänyt kertomatta paljon asioita. Mitä asioita, en koskaan saa tietää. Eron jälkeen hän jäi vielä yhdestä valheesta kiinni, mikä liittyi yhteen reissuun, jonne hän kysyi, että mennäänkö, sitten jotenkin sovittiin, ettei kumpikaan mene nyt, ehkä muutaman vuoden päästä. No, kävi ilmi, että E oli jo minulta kysyessään maksanut ko. reissun varausmaksun. Nyt sanoi peruuttaneensa reissun, kun hänellä ei ole varaa. Hah, ja minulle kun hän sanoi, ettei nyt varaa sitä. Vaikka oli siis jo silloin varannut. Tästä tulee surullinen olo. Oliko kaikki valetta? Mikä oli, mikä ei?

Annoinko minä E:n olla osa elämääni. Yritin kai ainakin. Ehkä E:kin yritti, mutta ehkä se ei riittänyt minulle. En tiedä. Tiedän vain, että loppujen lopuksi on hyvä, että tässä kävi näin. Jos E pystyi tapailemaan selkäni takana tietoisesti toista naista, niin en halua olla sellaisen ihmisen kanssa. Tuollaiset reissuvalheisiin mä kai jo jotenkin totuin, mutta se, että toinen pystyi tekemään jotain oman moraalisäännön vastaista (tai nyt en enää tiedä, oliko hänellä edes sitä yhtä moraalisääntöä), niin ei, en halua elää sellaisen tuuliviirin kanssa. Ja miksi yhä edelleen luotan hänen lupauksiinsa, kuten "hoidan kaikki käytännön asiat, ettei sun tarvitse, jne."? Jos hän ei pitänyt lupauksiansa yhdessä ollessamme, niin miksi nyt pitäisi? Miksi hän nyt olisi muuttunut rehelliseksi? No, käytäntö on osoittanut, että ei, hän ei ole muuttunut.

"Sanoit jo alkuun, valheita en,
Milloinkaan tulisi sulta, kuulemaan.
Sanat on turhaa, tänään mä sen, ymmärsin
Hiljaisuus kertoi paremmin."

2 kommenttia:

  1. Hei, hurjasti tsemppiä. Kaikki tunteesi ovat täysin normaaleja ja auttavat sinua yli pääsemisessä. Ero on aina kamala paikka, etenkin kun se tulee näin ikävällä tavalla. Yhtään tunteitasi tai suhdettasi vähättelemättä sanon kuitenkin, että näin oli aivan varmasti parempi. Täysin ulkopuolinenkin pystyy sen teksteistäsi näkemään. Parisuhteen ei tarvitse olla työtä ja taistelua.

    Puhuit joissain teksteissä syyllisyydestä. Ihan varmasti olet syyllinen eroon. Mutta niin on mieskin ihan yhtälailla. :) Itse olen oman eroni jälkeen miettinyt omaa käytöstäni. Jotkut asiat ovat vain "minua", siinä mielessä, että en niitä edes halua muuttaa ja kumppanin on ne hyväksyttävä. Toiset asiat taas ovat vain käyttäytymismalleja, joista on enemmän haittaa kuin hyötyä. Olen tietoisesti pyrkinyt näistä eroon (esimerkiksi älytön mustasukkaisuus, vahtaaminen, roikkuminen) ja nykyinen parisuhteeni (viimeiset 5v) on varmasti hyötynyt tästä muutoksesta! :)

    Kaikkea hyvää! Ota aikasi eron käsittelyyn, mutta muista myös, että jotain mahtavaa on jo kulman takana

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Olet ihan oikeassa siinä, että näin oli varmasti parempi. Parisuhteemme ei ollut mikään onnistunein, vaikka tietysti näissä teksteissä käyn läpi varmaan enemmän negatiivisia asioita, ei meillä nyt niin kamalaa ollut kuin mitä voi kuvitella. Meillä oli kyllä mukavaakin, mutta tarkemmin ajatellen sitä ei ollut tarpeeksi.

      Olet myös oikeassa siinä, että olemme molemmat syyllisiä tässä asiassa. En voi syyttää vain itseäni, mutta en myöskään häntä. Syyttely ei myöskään auta enää mitään, korkeintaan siten, että syyttelen omassa mielessäni ja sitten työstän asiaa ja opin siitä jotain.

      Kiva kuulla, että olet oppinut asioita erostasi. Tuo ajatus auttaa minua todella. Haluan oppia tästä erosta, haluan oppia millainen olen ja haluan oppia, mitä asioita voin itsessäni muuttaa ja mitä en voi/halua. Olen alkutaipaleella, mutta selvästi se on siis mahdollista. Ja olenhan jo vähän oppinutkin, tätä blogia kirjoittaessa olen saanut jäsenneltyä ajatuksiani ja asioita jonkin verran.

      Poista